PlayStation 4 – Konsola nowej generacji

15 cech zmieniających oblicze rozgrywki na konsoli PS4 Orbis – cz. II [5-7]

admin 7 stycznia 2013 Aktualności, Specyfikacja Brak komentarzy


V. 4GB RAM lub więcej

Wcześniejsze plotki sugerowały, że PlayStation 4 będzie miał od 2 do 4 GB pamięci RAM (jest to od czterech do ośmiu razy więcej niż w przypadku pamięci PS3, wynoszącej 512 MB RAM, dzielonej dodatkowo pomiędzy 256 MB dla podzespołów graficznych i 256 MB wykorzystywanych na potrzeby systemu). Wii U posiada 2 Gb: 1 GB przeznaczone na obsługę zakładek oraz systemu i 1 GB wydzielony dla podzespołów graficznych. Najnowsze plotki sugerują jednak, że nowej generacji konsola Microsoftu wyposażona będzie w zapierające dech w piersiach 8 GB pamięci RAM.

Dlaczego RAM jest istotny? Pozwala on naszej konsoli na uruchomienie większej ilości programów w pamięci na raz, co ogranicza konieczność przełączania się pomiędzy programami (poprzez wyświetlanie ekranów ładowania), znacznie zwiększając wydajność urządzenia. Różnice w strukturze RAM w przypadku PS3 (2x 256MB) i 360 (ujednolicone 512MB) były jednym z czynników powodujących zmniejszanie płynności w grze Skyrim.

Większa ilość pamięci RAM pozwala na wykorzystanie tekstur wyższej rozdzielczości oraz skrócenie czasu ładowania – na przykład podczas wchodzenia do budynków z otwartego świata. Jeżeli Microsoft wybierze wykorzystanie 8GB pamięci RAM, może to zmusić Sony do zmian – nawet w przypadku użycia 4 GB pamięci RAM mogą pojawiać się problemy przy przenoszenia kodu gier pomiędzy konsolami. Minusem rozwiązania jest fakt iż pamięć RAM podnosi koszty konsoli, jednak Sony nie może sobie teraz pozwolić na porażkę.

VI. W planach jest pamięć flash

Inna z plotek głosi, że PS4 posiadać będzie 16 GB pamięci flash, która wykorzystywana będzie na przeprowadzanie aktualizacji oprogramowania urządzenia. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku wersji PS3 Super Slim, która również posiada 16 GB pamięci flash.

Pamięć flash jest szybsza, nie generuje hałasu, jest też mniejsza niż dyski twarde – wpływa to jednak na jej znacznie wyższą cenę. Jeżeli PlayStation4 zostanie wyposażone w pamięć flash, będzie to istotna wskazówka odnośnie przyszłych aktualizacji oprogramowania oraz możliwości pobierania łatek i dodatków do gier.

Czas instalacji i długość wczytywania aplikacji były jednymi z minusów charakterystycznych dla PS3 i możemy jedynie życzyć sobie, aby Sony znalazło sposób na zminimalizowanie czasu oczekiwania, lub umożliwiła wykonywanie tych operacji w tle. Nasze oczekiwania rozbudził iPad od Apple, jako że w przypadku tego urządzenia wystarczy tylko nacisnąć klawisz instalacji, aby po kilku chwilach cieszyć się grą. Inaczej jest w przypadku PS3, gdzie konieczne jest ponowne uruchomienie systemu i instalacje, co przeszkadza i wydaje się rozwiązaniem nieco archaicznym.

Jeżeli Sony chce uchodzić za gracza, z którym można się liczyć, musi ona zmniejszyć przepaść pomiędzy czasem spędzonym przy konsoli PS4, a rzeczywistym czasem prowadzenia rozgrywki.

 

VII. Nie ma już powrotu

Plotki opublikowane przez Kotaku głoszą, że PS4 nie będzie w stanie uruchomić gier z PS3. Rozwiązanie to ma sensowne podstawy. Sony ogłosiło swoje plany co do odrzucenia pomysłu zastosowania systemu kompatybilności wstecznej (z grami wydanymi na konsolę PS2) pod koniec roku 2007. Pierwsza z konsol Sony w wersji Slim (2009) nie pozwalała na zastosowanie systemu kompatybilności wstecznej. Wydaje się mało prawdopodobne, aby w przypadku PlayStation 4 zmieniła się polityka firmy.

Co ciekawe, firma Sony zapłaciła ostatnio 380 milionów dolarów serwisowi gier Gaikai, który w teorii pozwala na przesyłanie całych katalogów gier przez Internet, dzięki czemu możliwe będzie prowadzenie rozgrywki na jakimkolwiek podłączonym do sieci urządzeniu (na konsoli, telewizorze, tablecie itp). Gaikai przemodelowało ostatnio swoją stronę, dodając do niej oficjalne oznaczenia Sony oraz ilustracje z kluczowych tytułów na konsole PS3, takich jak Uncharted, Killzone i God of War. Administracja strony Gaikai przedstawiła niniejsze oświadczenie: „ Współpracujemy z SCE, w celu polepszenia naszej platformy i nie możemy się doczekać, aby przedstawić wam jej nową generację”.

Źródło: www.computerandvideogames.com


Podziel się z innymi !!!

Wstaw komentarz